Tuesday, June 29, 2010

2 prinsip kehidupan duniawi..

aku berpegang kepada 2 prinsip ini untuk membimbing aku kearah jalan yg terang benderang bak disuluh spotlight kira kira 2 kaki dari muka...


dua prinsip 'malu' aku pegang sejak dulu kala (xingat bila tp yg pasti lama) sehingga la sekarang...

malu yg pertama:

malu_bodoh....
malunya dirimu untuk bertanya akan sesuatu yg sukar difahami oleh akal fikiranmu, sampai bila kamu bisa memahaminya?? dengan bahasa halusnya, bodoh la dikau...

sama ka dengan maksud bodoh sombong??
terpulanglah kepada dirimu unuk menghuraikannya...


malu yg kedua pula amat digemari oleh diriku...

malu_lapar...
' jusoh, pegi lah order, aku belanja', katanya jimang...
'xpelahlah, aku dah kenyang nie', jawab mulut si jusoh tuu..

perut si jusoh pula berkata 'aku lapar nie bai.. tadi bedal roti jew.. 2 pon tibai roti member aku pnya...'

kerana malu perut binasa..

rezeki jngan ditolak.. maut jngan duk nak... nk malu pon biarlah bertempat.. so, pegang la prinsip yg si yon nie buat...

hehehehe....


No comments:

Post a Comment